Geoblog.pl    szpiinka    Podróże    Chiny    Emei Shan C.D.

Emei Shan C.D.

Chiny
Chiny, Emei Shan

Za sniadanie kasuja nas extra. Widac musza sobie odbic za wczoraj (wkoncu dali nam utargowac nocleg). Do posilku doliczaja, polozone a nie zamawiane przez nas salatki w sosie sojowym...
Przed nami kilka godzin chodzenia. Wszystkie trasy na Emei sa zadbane i maja forme ulozonych, rownych stopni kamiennych. Specjalne, gorskie obowie nie jest konieczne.
Najpierw wbijamy sie do najwiekszego w tym regionie kompleksu swiatynnego - Wannian Temple (1020m) - popularnego miejsca pielgrzymkowego. Wsrod tlumu jestesmy jedynymi bialymi. Na trasie tez, nie spotykamy "nas" wielu. Ta swieta gora, w 90% nawiedzana jest przez miejscowych. Trasa wije sie w bambusowym lesie (w 80% miedzy drzewami, bez widokow). Czasami mijamy wioski, swiatynie i punkty z pamiatkami, woda, jedzeniem, dziwnymi grzybami, herbata. Tego ostatniego na szlakach pod dostatkiem. Wzbudzamy spore zainteresowanie. Czasami jestesmy zagadywani o mozliwosc zrobienia nam zdjecia - oczywiscie godzimy sie.
Ostatnia atrakcja naszego wedrowania (poza przydroznymi swiatyniami), jest wizyta w strefie, gdzie we wzglednie naturalnym srodowisku zyja malpy. Na kilkuset metrach zaaranzowana jest trasa. Sciezka wzdluz strumienia, wiszace mostki. O ile same zwierzaki ok., o tyle sposob traktowania ich przez obsluge pozostawia sporo do zyczenia, odbiera cala radosc bycia w tym miejscu i uczestniczenia w tej farsie. "Niesforne" osobniki (podchodzace za blisko ludzi - na wejsciu sprzedawana jest karma dla malp - trudno wiec aby nie podchodzily), dostaja po grzbiecie lub gdzie poadnie bambusowymi kijami. Wiele z nich ma lima pod oczami, uszkodzone nosy. Standardowe wyposarzenie pracownikow poza kijem, obejmuje tez proce i kamien w dloni...
Na autobus do Chengdu, schodzimy z gory dosc wczesnie. Jutro o 6:40 startujemy do Parku Narodowego w Jiuzhaigou .