Geoblog.pl    szpiinka    Podróże    Chiny    Three Gorges Dam

Three Gorges Dam

Chiny
Chiny, Three Gorges Dam

Postanawiamy wydluzyc nasz pobyt w hotelu o kolejna noc. Jest w samiutkim centrum miasta, blsko do dworca kolejowego i autobusowego. Nie bedzie problemow z wydostaniem sie na tame a jutro do Luoyang. W recepcji, okazuje sie ze musimy zwolnic pokoj, poniewaz taryfa obejmuje 12 godzin i w przeciwnym razie zostaniemy skasowani rowniez za dzien.
Plecaki zostawiamy w schowku, a sami kupujemy bilet na lokalny autobus do Sandouping, ktory zabiera nas pod sama tame. Wysiadamy z autokaru i w tym momencie przykleja sie do nas sprzedawczyni wycieczek. Szybko ustalamy, ze cena nas nie interesuje, ale dama nie daje za wygrana i czlapie za nami wzdluz drogi, ponaglajac probe zachcenia nas do skorzystania z oferty.
Zatrzymujemy autobus by podjechac kawalek i uwolnic sie od natretki, ale nie mozemy dogadac sie z kierowca o co nam chodzi. Prawdopodobnie mysli, ze jak wszyscy wykupic wycieczke, w czym utwierdza go nasza ulubiennica. Mowa ciala pomaga w calej sytuacji i ostatecznie udaje nam sie uwolnic od calej sytuacji. Przejazdzke dostajemy w gratisie a na dodatek dzieki uprzejmosci kierowcy, zostajemy odstawieni pod samo biuro biletowe.
Zapora wraz z otoczeniem jest ogrodzona i wiekszosc punktow widokowych, znajduje
se na tym terenie. Kupujemy bilety i objazdowka zwiedzamy co sie da. A da sie w zasadzie niewiele. Kilka fot z platform widokowych i tyle. Na zapore nie ma wejscia.
W pakiecie sa trzy punkty widokowe. Jeden z widokiem na sluzy, drugi na platforme miedzy sluzami a zapora i ostatni naprzeciwko zapory (po stronie niskiego stanu wod), wraz z wejsciem na teren parku tematycznego, gdzie na skwerkach, rozrzucone sa "sprzety i gracioly z budowy tamy"...
Czy zapora robi wrazenie? Pewnie zrobilaby wieksze, gdyby nie zonk pogodowy dzisiejszego dnia - mgla...
Wiecej info dla zainteresowanych na niezawodnych stronach www: